Dünyanın En Değerli Markaları Açıklandı [Güncellendi]
Her yıl dünyanın en pahalı şirketlerinin açıklandığı Brand Finance. Küresel 500 2023 Rapor bugün yayınlandı. Raporla birlikte 2021 yılının dünya bölgelerinde marka değeri en yüksek, en hızlı büyüyen, en güçlü ve güçlü şirketler ortaya çıktı. En pahalı markalar bazında bu yılki raporu aynı kalsa da en hızlı büyüyen markalar listesinde yer alıyor. dev bir misafirebarındırılan konut.
Brand Finance Global 500 2023 raporuna göre dünyanın en yüksek marka değerine sahip şirketi 2022 yılında ikinci sırada yer aldı. Amazon oldu. Apple yıllardır ilk kez zirveden düştü. Ayrıca 1 yıl içerisinde markaların değerlerinde de büyük düşüş gözlemlendi.
Dünyanın en değerli markaları:
- Amazon – 299,3 milyar dolar
- Apple – 297,5 milyar dolar
- Google – 281,4 milyar dolar
- Microsoft – 191,6 milyar dolar
- Walmart – 113,8 milyar dolar
- Samsung – 99.7 milyar dolar
- ICBC – 69,5 milyar dolar
- Verizon – 67,4 milyar dolar
- Tesla – 66.2 milyar dolar
- Tiktok – 65.7 milyar dolar
Geçen yıl dünyanın en pahalı markaları listesinde birinci sırada 355,1 milyar dolar Apple’a aittir. Ancak 2023 raporunda Amazon, 299,3 milyar dolarlık değeriyle ilk sırada yer aldı. Amazon da geçen yıl 350.3 milyar dolar değerindeydi.
Meta ve Huawei artık dünyanın en pahalı 10 markası arasında yer almıyor
Yine büyük bir sürpriz Facebook (Meta) yan tarafta. Meta bu yıl en pahalı 10 marka arasına giremedi. Şirket geçen yıl yedinci sıradaydı. daha önce 9. sıradaydı HuaweiAyrıca ilk 10’dan düştü.
Ülkeye göre marka değeri*:
- Amerika Birleşik Devletleri -49,75%
- Çin – %17,87
- Almanya – %5,99
- Japonya – %5,32
- Fransa – %4,14
- Birleşik Krallık – %3,50
- Güney Kore – %2,44
- Kanada – %1,75
- Hindistan – %1,35
- Diğer – %7,89
*En değerli markaların toplam fiyatlarının bulundukları ülkelere göre dağılımı.
Bölgelere göre dünyanın en güçlü ve değerli şirketleri:
- Güney ve Kuzey Amerika:
- En değerli marka: Amazon
- En güçlü marka: Google
- Avrupa:
- En değerli marka: Deutsche Telekom
- En güçlü marka: Swisscom
- Orta Doğu ve Afrika:
- En çok ödenen marka: Aramco
- En güçlü marka: Etisalat
- Asya Pasifik:
- En pahalı marka: Samsung
- En güçlü marka: Wechat
*En güçlü marka, pazarlama yatırımı, öz sermaye ve iş performansına göre puanlanarak belirlenir.